.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار ؛
رتبه نخست مازندران در سرطان معده و مری !
شمال نیوز : وی مصرف چای داغ ، دخانیات ، سیگار ، تریاک ، قلیان ، موادمخدر ، عدم مصرف سبزیجات و میوجات به اندازه کافی ، مصرف آب آشامیدنی ناسالم ، عدم تحرک بدنی و چاقی 10 عامل مهم در ابتلا به سرطان مری برشمرد.....

شمال نیوز : مازندران رتبه نخست بیماری سرطان معده و مری در کشور را دارد.

به گزارش شمال نیوز ، دکتر ملک زاده معاون وزارت بهداشت در همایش بررسی مشکلات بیماری سرطان معده و مری که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان آیت روحانی بابل برگزار شد گفت : این نوع از سرطان بیشتر در میان مردان دیده می شود و در ایران و چین ، زنان سهم بیشتری از مردان را در ابتلا به این بیماری دارند.

وی مصرف چای داغ ، دخانیات ، سیگار ، تریاک ، قلیان ، موادمخدر ، عدم مصرف سبزیجات و میوجات به اندازه کافی ، مصرف آب آشامیدنی ناسالم ، عدم تحرک بدنی و چاقی 10 عامل مهم در ابتلا به سرطان مری برشمرد.

معاون وزارت بهداشت از دیگر عوامل ابتلا به سرطان مری را ، نداشتن یخچال، استفاده نکردن از غذای مناسب ، آب بهداشتی و استفاده از غذاهای داغ برشمرد و گفت: استفاده از مواد مخدر مانند تریاک می تواند خطر ابتلا به این بیماری سرطان را تا دو برابر افزایش دهد.

دکتر ملک زاده افزود: ۳۳۵ هزار نفر هرسال به سبب ابتلا به بیماری سرطان مری در جهان جان خود را از دست می دهند.

به نظر می رسد در حوزه بهداشت و درمان استان ، شاهد ضعف اطلاع رسانی بوده و در خصوص پیشگیری از بیمارها آموزش لازم و کافی صورت نمی گیرد که لازم است مسئولان علوم پزشکی در استان در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.